Tyrimai rodo, kad Europoje vitamino D trūkumas visuomenėje yra labai paplitęs. Vitaminas D labai svarbus visiems stuburiniams: jis reguliuoja ir palaiko fiziologinę kalcio ir fosforo koncentraciją serume, būtiną normaliai ląstelių, raumenų ir kaulų būsenai, struktūrai ir veiklai. Vitaminas D padeda formuotis džiaugsmo hormonui – endorfinui. Tai vienas iš svarbiausių hormonų išsaugoti jaunystę. Jis pakelia nuotaiką, gerina kraujotaką, teigiamai veikia centrinę nervų sistemą. Todėl oda tampa stangresnė, akys švyti.

Dauguma žmonių mano, kad jie teisingai maitinasi ir gauna pakankamai visų vitaminų, tame tarpe ir vitamino D iš maisto. Deja, taip nėra. Net vitamino D turtingiausiuose produktuose jo nėra tiek, kiek reikia. Pavyzdžiui, porcijoje, arba 85 g lašišos, yra apie 450 tarptautinių vienetų (TV) vitamino D. Vaikų ir suaugusiųjų iki 70 metų rekomenduojama kasdienė vitamino D dozė yra 600 TV. Vyresni kaip 70-ies žmonės kiekvieną dieną turėtų gauti net 800 TV.

Dar daugiau: dabar amerikiečiai gydytojai tvirtina, jog gerokai didesnės vitamino D paros dozės – 1000 TV vaikams ir 1 500–2 000 TV suaugusiesiems – yra saugios ir veiksmingos.

Manote, kad galbūt ir jūsų organizmui trūksta vitamino D? Štai keli požymiai, padėsiantys tuo tikrai įsitikinti:

  1. SMARKUS PRAKAITAVIMAS. Prakaituojanti kakta – vienas iš pirmų matomų simptomų.
  2. SKAUDA KAULUS IR RAUMENIS. Be to, atsikėlus rytais būna sustingę sąnariai. Vitamino D trūkumas gali pasunkinti osteoporozės simptomus arba pagreitinti jų atsiradimą.
  3. LENGVAI LŪŽTANTYS KAULAI. Vitamino D trūkumas pagreitina osteoporozės atsiradimą, nes jis reguliuoja kolageno, kuris sudaro organinį kaulinio audinio pagrindą, brendimą
  4. SILPNUMAS. Galite jausti nuovargį net gerai išsimiegojus.
  5. KAMUOJA LIŪDESYS, PRASTA NUOTAIKA. Depresija susijusi su vitamino D trūkumu. Vitaminas D didina serotonino – laimės hormono – kiekį, taigi kuo daugiau šio vitamino, tuo geresnė mūsų nuotaika.
  6. TURITE ANTSVORIO ARBA ESATE NUTUKĘ. Kuo daugiau jūsų kūne yra riebalų, tuo labiau vitaminas „atskiedžiamas“. Kad būtų kompensuotas šis efektas, antsvorio turintiems ar nutukusiems žmonėms gali tekti papildomai kasdien vartoti vitaminą D.

Vitamino D stygius yra susijęs su daugeliu vėžio rūšių, abiejų tipų cukriniu diabetu, įvairiomis imuninės sistemos ligomis, depresija ir Alzhaimerio liga. Sureguliavus vitamino D kiekį organizme, mirtingumas nuo tam tikrų ligų mažėja, ypač nuo storojo žarnyno ligų ir išeminės širdies ligos. Vėžiu sergančių ligonių, kurių kraujyje vitamino D koncentracija yra rekomenduojamose ribose, mirtingumas taip pat yra žymiai mažesnis.

Gera žinia ta, kad vitamino D trūkumą ir su juo susijusius požymius galime panaikinti vartodami natūralius papildus:

MEDISOYA– papildas moterims, padedantis atitolinti klimakterinius simptomus.
OSTEOSANUM – be vitamino D turintis ir kalcio, vitamino K2, folio rūgšties, vitaminų B6 ir B12, mumijaus ekstrakto miltelių.
CARDIODRIVE – super produktas širdies-kraujagyslių ligų profilaktikai.

 

Komentarai (0)

Palikite komentarą