Visi puikiai žinome, kad 2/3 žmogaus organizmo sudaro vanduo ir, kad suaugusiam žmogui per dieną reikia išgerti 2 litrus skysčių. Taipogi puikiai žinome, kad dauguma šių normų nesilaiko. O juk tai taip gyvybiškai svarbu sveikatai, grožiui ir netgi lieknėjimui! Vanduo yra mitybinė terpė kiekvienai ląstelei. Būtent vanduo, užima didžiąją organų dalį. Pavyzdžiui kraujyje yra 90%, smegenyse – 85%, raumenyse – 75%, kepenyse – 65%, kauluose – 28%, o riebaliniame audinyje -25% vandens. Vanduo dalyvauja visose cheminėse reakcijose.

Dauguma žmonių išgeria tik trečdalį reikalingos vandens normos. Dėl nepakankamo vandens kiekio vystosi daugelis ligų. Vandens deficitą organizmas sugeba kompensuoti tik 3 dienom. Trūkstant vandens, organizmas pirmiausia stengiasi aprūpinti svarbiausius organus: inkstus, kepenis, širdį, plaučius ir smegenis. Dėl to, jis ima vandenį iš odos, žarnyno, sąnarių. Dėl to pastarieji organai negali normaliai funkcionuoti.

Bloga nuotaika, nuovargis dažnai būna dėl vandens trūkumo. Imkim pavyzdžiui, kepenis. Kepenys apsaugo nuo kenksmingo poveikio, kurį sukelia mikrobai, virusai, maisto dažikliai ir konservantai, alkoholis, kitas maisto balastas. Kepenų užduotis yra toksinus paversti į vandenyje tirpstančią formą ir išvesti iš organizmo. Kada organizme yra tinkamas vandens balansas, visi valymo procesai vyksta kokybiškai, per trumpą laiką ir tai reiškia, kad organizmas išvengia daugelio ligų. Inkstai filtruoja visus organizmo skysčius. Kada žmogus geria pakankamai vandens, inkstai išveda kenksmingas medžiagas su šlapimu. Jeigu vandens nepakanka, inkstai priversti taupyti vandenį, užlaikant organizme. Tada gaminasi mažiau šlapimo, jis tampa stipriai koncentruotas, o inkstų darbas apsunkinamas.

Visas kenksmingas medžiagas iš kraujo utilizuoja limfa. Limfa surenka mirusias ląsteles ir nuneša jas į limfmazgius iš kur, po filtracijos nunešama į kepenis ir inkstus. O susitvarkyti su šiuo procesu limfai padeda normalus vandens balansas.

Sąnariai. Artritu serga daugelis žmonių. Ir mažai kas žino, kad šios ligos priežastis daugeliu atveju, vandens trūkumas. Vanduo sąnariams yra tepalas, kad sąnariai vienas į kitą nesitrintų. Jei organizmas pastovai negauna vandens, tai gali privesti prie artrito.

Fizinė kultūra. Kada žmogus aktyviai juda, jis daugiau prakaituoja ir tokiu atveju sumažėja kraujo apimtis. Jei vandens kiekis neatstatomas, širdžiai sunku pumpuoti kraują, Dėl to, aktyviai judant ar sportuojant, būtina gerti vandenį. Kad išvengti dehidratacijos,vandenį reikia gerti ir po sportavimo.

Prie visko, vanduo taip pat padeda atsikratyti viršsvorio ir yra netgi pagrindinis lieknėjimo faktorius.Vandenyje nėra cholesterolio ir riebalų, jame netgi nėra kalorijų. Vanduo mažina apetitą ir dalyvauja perdirbant riebalų perteklių. Trūkstant vandens, inkstai negali normaliai funkcionuoti. Tada jų rolę pasiima kepenys, o jų galimybė riebalų apykaitoje irgi sumažėja. Rezultate, riebalai kaupiasi ir žmogus storėja. Dėl to, jei žmogus sumano mesti svorį ir negeria vandens, organizmas negalės normaliai perdirbti
riebalų ir svoris sunkiai kris. Jei organizmui trūksta vandens, jis saugoja kiekvieną skysčio lašą, atidėdamas atsargas rankose ir kojose. Ir reikia atsiminti, kuo daugiau naudojate druskos, tuo labiau vanduo užlaikomas organizme tam, kad tą druską galėtų ištirpinti.

Taigi vanduo…

1. Veikia virškinimo sistemą. Kad organizmas įsisavintų gyvybiškai reikalingas medžiagas: vitaminus, mikroelementus, amino rūgštis kt. reikalingas vanduo. Vandens reikia, kad neužkietėtų žarnynas.

2. Sumažina ligų ir infekcijų galimybę. Dėl vandens trūkumo, mažėja ląstelių aktyvumas, silpsta imunitetas, atsiveria kelias infekcijoms.

3. Teigiamai veikia savijautą. Vanduo kontroliuoja karštį, atkuria skysčių pusiausvyrą ir šalina iš organizmo gleives.

4. Pašalina toksinus iš organizmo. Vanduo pašalina toksinus iš virškinimo trakto.

5. Suteikia energijos. Per dieną vidutiniškai žmogus netenka apie dešimt stiklinių vandens. Net nedidelis trūkumas sukelia galvos skausmą, dirglumą, nervingumą. Vanduo žūtbūt reikalingas organizmui, mat deguonies kiekis kraujotakos sistemoje tiesiogiai priklauso nuo išgerto vandens kiekio. Kuo organizme daugiau deguonies, tuo daugiau riebalų sudeginama energijai gauti; o jei organizme stinga deguonies, tuomet jis nepajėgus sunaikinti riebalų ir paversti jų energija. Moksliškai patvirtina, kad vanduo ypač reikalingas normaliai smegenų veiklai.

6. Yra tepaliukas sąnariams ir raumenims. Vanduo padeda susidaryti specialiam skysčiui, „sutepančiam“ sąnarius ir raumenis. Sportininkai, ypač tie, kurie paskyrė savo gyvenimą sunkiajai atletikai, puikiai žino, jog vandens stygius organizme sukelia raumenų spazmus.

7. Sumažina širdies ligų riziką. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad tiems žmonėms, kurie per dieną išgeria mažiausiai penkias sklidinas stiklines vandens, širdies smūgio tikimybė yra gerokai mažesnė nei tiems asmenims, kurie per visą dieną teišgeria tik dvi stiklines vandens.

8. Jaunina, skaistina odą. Kasdien geriant daug vandens, smarkiai pagerėja ląstelių veikla, oda iš vidaus „drėkinama“, pagerėja jos elastingumas, mažiau vargina sausos odos problemos.

9. Reguliuoja kūno temperatūrą. Vanduo kontroliuoja kūno temperatūrą. Jokie plačiai reklamuojami gazuoti gėrimai neatvėsins taip kūno, kaip paprastas geriamas vanduo.

10. Degina riebalus ir formuoja naujus raumenis. Dehidratacija lėtina baltymų sintezę, kuri raumenims padeda formuotis.  Naujiems raumenų audiniams susidaryti reikia labai daug energijos. Kuo mažiau kalorijų sudeginama, tuo daugiau jų lieka organizme kaip antsvoris.

 

Komentarai (0)

Palikite komentarą